Cliënten van Warande meer tevreden over zorgverlening

Dat is de uitkomst van een cliëntenraadpleging, uitgevoerd door bureau Facit. Eind 2018 heeft Warande cliënten en hun naasten om hun mening gevraagd over de zorg die Warande biedt. Over de hele linie zijn de cliënten meer tevreden dan een jaar geleden. Vooral bij de vragen rondom leefstijl, aandacht en respect scoort Warande goed. Uiteraard is er ook een aantal verbeterpunten. Warande kan meer aandacht hebben voor het leren van fouten en opmerkingen en zorgen voor meer medewerkers op de afdelingen.

De cliënten zijn verdeeld in drie groepen: somatiek, psychogeriatrie (PG) en Zorg Thuis. Cliënten hebben uitgebreide vragenlijsten ingevuld met verschillende thema's. Vanuit somatiek heeft ruim 66% ingevuld. Voor PG ligt dat rond 72% en voor Zorg Thuis 66%. Ruim tweederde van de verzonden vragenlijsten zijn ingevuld. Dit is een hoge respons.

Contact