Veel gestelde vragen

Dit is een overzicht van de meest gestelde vragen. Heeft u een vraag die hier niet tussen staat? Neemt u dan contact op met het Warande adviescentrum, zij zijn te bereiken op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur via:
T 030 – 693 80 58 of via
M zorgadvies@warandeweb.nl

Ja, Warande heeft wachtlijsten voor cliënten die willen wonen of verblijven bij Warande. De aangegeven wachttijden zijn gemiddelden, de werkelijke wachttijd kan enkele weken van het gemiddelde afwijken. De wachttijden werken we elke maand bij. Klik hier voor het overzicht van alle wachttijden.

Als u vragen heeft over een specifieke locatie en de wachttijd kunt u contact opnemen met het Warande adviescentrum op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur op T 030 – 693 80 58.

U kunt contact opnemen hiervoor met het Warande adviescentrum. Zij zijn te bereiken op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur op T 030 – 693 80 58 of via de mail: zorgadvies@warandeweb.nl.

Om in aanmerking te komen voor wonen, verblijf of zorg heeft u een indicatie nodig. Ook hier kan het Warande adviescentrum u meer informatie over geven.

Wanneer u zorg nodig heeft, moet bepaald worden welke zorg u nodig heeft en hoeveel zorg u nodig heeft. Dit is de zogenaamde indicatie. U kunt een indicatie aanvragen bij het CIZ. Dit kan telefonisch via T 088 – 789 10 00 of via de website. Klik hier voor de website van het CIZ: www.ciz.nl

Voor tijdelijk verblijf krijgt u een doorverwijzing van de huisarts of het ziekenhuis. De kosten voor tijdelijk verblijf worden vergoed vanuit uw zorgverzekering.
Voor crisiszorg kan de huisarts of medisch specialist u aanmelden.
Voor meer informatie over kortdurende opnames (onder andere tijdelijk verblijf of crisisopvang) klik hier.

De kosten van de zorg zijn afhankelijk van uw persoonlijke situatie en zorgvraag. Uw situatie bepaalt het uiteindelijke bedrag dat u betaalt. Voor meer informatie kunt u kijken op de website van het CAK. Klik hier voor de website van het CAK: www.hetcak.nl.

Daarnaast betaalt u Warande voor eventuele extra services waar u gebruik van maakt. U kunt dan denken aan het wassen van uw kleding, telefoon- en/of internetaansluiting in uw woning, gebruik van kapsalon, deelname aan extra activiteiten enzovoorts.

Afhankelijk van de grootte van uw appartement kunt u eigen spullen meenemen. We adviseren u om het appartement niet te vol te zetten, in verband met het verlenen van de zorg. U ontvangt hierover meer informatie tijdens de rondleiding door de vestiging.

U kunt de verklaringen en uitleg omtrent verwerking en omgaan met uw persoonsgegevens vinden op de pagina privacy van deze website.